Home / Stiri & Comunicate / Ce strategie de comunicare faci pentru o companie IT

Ce strategie de comunicare faci pentru o companie IT

de Simona Dobre, Managing Partner Tagline

Să spunem că ești fondatorul/directorul general al unei companii Vizual_Articol_TaglineIT, care are un mare potențial de a ajunge un succes și poate – de ce nu? – chiar de a ajunge să aibă succes internațional. Dacă înțelegi cât de important este marketingul, însoțit de branding și relații publice, atunci deja vorbim aceeași limbă. Dacă nu înțelegi încă sau ți se pare că au o importanță, dar nu pot contribui covârșitor la succesul sau insuccesul tău, lasă-mă, te rog, să-ți dau un exemplu! E o povestioară scurtă, care spune că, undeva, în lume, trăia un maestru fierar, care era cel mai bun din lume, dar maestrul fierar era „la locul lui”. Mai mult, nu vroia să i se fure meșteșugul, mai ales, de cineva care nu era la nivelul lui (al perfecțiunii) și, prin urmare, nu arăta nimănui, în afara clienților, săbiile minunate pe care le făcea. Îi plăcea să stea tăcut într-un colț și să lucreze la o sabie „mai bună” decât cea anterioară și nu avea de gând să povestească nimănui despre cât era el de bun în meșteșug, pentru că i se părea lipsit de modestie și era convins că în lumea largă sunt alți maeștri fierari mult mai buni decât el. Însă, adevărul e unul singur: era cel mai bun maestru fierar din lume, iar meșteșugul lui a pierit odată cu el. Dacă nici acum nu te-am convins cât este de importantă comunicarea, mai am o întrebare: Crezi că cel mai bine plătiți actori sunt cei mai buni actori din lume sau, nu cumva, există alții mult mai buni decât ei care nu au avut și nu au curajul să spună și să arate lumii cât de buni sunt?! Să ne întoarcem la oile noastre! Ca să promovezi o companie IT, pornești în general de la elaborarea unei strategii de comunicare.

Ce cuprinde strategia de comunicare?

Această strategie vine în prelungirea strategiei de business, pe care, de altfel, o susține. După ce strategia este gata, ai nevoie de un plan de acțiune, care cuprinde pașii implementării. Aici, ai nevoie să incluzi neapărat: crearea și menținerea unei bune relații cu presa și bloggerii din tehnologie, organizarea și participarea la evenimente de profil, comunicarea către parteneri a noutăților și crearea de campanii de comunicare și promovare publică. Strategia de comunicare nu exclude elaborarea unei strategii de personal branding pentru CEO/fondator. Chiar recomandăm acest lucru, pentru ca promovarea să se facă mai ușor și mai bine, iar vânzările companiei să crească. Dacă, însă, tu ai, de fapt, o companie la început de drum, atunci îți recomandăm să demarezi un proces de branding, creare de identitate vizuală, cu logo, slogan, site, materiale de prezentare etc. Sunt antreprenori care au pornit la drum fără să aibă toate astea, iar pe parcurs și-au dat seama cât de importante sunt. La fel, dacă la început nu ai avut suficienți bani și ai făcut totul în grabă și nu te mai reprezintă, este clar timpul pentru un rebranding sau măcar pentru un facelift de brand. Imaginea ta valorează cât o mie de cuvinte.

Tagline s-a ocupat în ultimii trei ani de comunicarea și promovarea Internet & Mobile World. Acest articol a apărut în Catalogul IMWorld 2015.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four + 5 =

Top