Home / Stiri & Comunicate / Exercitiu de analiza asupra imaginii publice online a lui Klaus Iohannis

Exercitiu de analiza asupra imaginii publice online a lui Klaus Iohannis

Klaus IohannisAcum ceva timp, inainte de drama Colectiv si de demisia Cabinetului Ponta, am facut un Exercitiu de analiza asupra imaginii publice online a lui Klaus Iohannis. Rezultatele si recomandarile echipei Tagline care a lucrat la acest document le puteti vedea in analiza alaturata, datata septembrie 2015.

Cum arata imaginea lui Klaus Iohannis

Klaus Iohannis – Septembrie 2015

Cateva dintre concluziile noastre:

  • Imaginea publica a presedintelui este in curs de erodare, un proces normal dupa castigarea alegerilor, insa, cel putin in aparenta, nu se iau niciun fel de masuri concrete de recastigare a increderii electoratului;
  • Perceptia publica a oamenilor de comunicare este aceea ca, in prezent, Klaus Iohannis aplica si va continua sa aplice strategia de comunicare, pe care a avut-o in timpul in care a fost primar al Sibiului. Respectiva strategie este considerata nepotrivita, intrucat exista diferente majore intre Sibiu si Romania (numar locuitori, probleme, nivel de trai, venit pe cap de locuitor, cultura, asteptari etc.);
  • O distantare de liderii politici care au o reputatie erodata. Dam cateva exemple de astfel de lideri: Victor Ponta (probleme cu DNA), Gabi Oprea (exponentul unui puternic grup de interese), Liviu Dragnea (probleme penale, idem grup interese), Vasile Blaga (posibila implicare in dosarele EADS si Microsoft);
  • Disocierea imaginii presedintelui, cel putin la nivel public, de imaginea lui Dan Mihalache, strateg cu o reputatie erodata (implicit, gasirea unor solutii de remediere a reputatiei lui Dan Mihalache si implementarea lor), cel putin pana la reabilitarea publica a lui DM. Argument: Romanii cred in general ca cine se aseamana se aduna. DM este perceput ca un traseist politic, un oportunist, in timp ce Klaus Iohannis este perceput si a castigat alegerile fiind “anti-sistem”, “anti-clasa politica actuala”, “anticoruptie”;
  • Asocierea imaginii presedintelui cu proiecte importante pe cele patru directii majore pentru Romania: Lupta anticoruptie, Sanatate, Educatie, Infrastructura (identificarea rapida a acestor proiecte si trecerea la implementarea lor/cordonarea cu programul electoral);
  • Crearea unui task force general si a unor task force-uri de proiect pentru cele patru directii majore (gasirea acelor puncte comune program Klaus Iohannis – program PSD si implementarea lor).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four × 1 =

Top