Home / Stiri & Comunicate / Ce strategie de comunicare faci pentru o companie IT

Ce strategie de comunicare faci pentru o companie IT

de Simona-Claudia Dobre, Managing Partner TAGline

 

Sa spunem ca esti fondatorul/directorul general al unei companii IT, care are un mare potential. Daca intelegi cat de important este marketingul, insotit de branding si relatii publice, atunci deja vorbim aceeasi limba. Daca nu intelegi inca sau ti se pare ca au o importanta, dar nu pot contribui covarsitor la succesul sau insuccesul tau, lasa-ma, te rog, sa-ti dau un exemplu! E o povestioara scurta, care spune ca, undeva, in lume, traia un maestru fierar, care era cel mai bun din lume, dar maestrul fierar era „la locul lui”. Mai mult, nu voia sa i se fure mestesugul, mai ales, de cineva care nu era la nivelul lui (al perfectiunii) si, prin urmare, nu arata nimanui, in afara clientilor, sabiile minunate pe care le facea. Ii placea sa stea tacut intr-un colt si sa lucreze la o sabie „mai buna” decat cea anterioara si nu avea de gand sa povesteasca nimanui despre cat era el de bun in mestesug, pentru ca i se parea lipsit de modestie si era convins ca in lumea larga sunt alti maestri fierari mult mai buni decat el. Insa, adevarul eea unul singur: el a fost cel mai bun maestru fierar din lume, iar mestesugul lui a pierit odata cu el. Daca nici acum nu te-am convins cat este de importanta comunicarea, mai am o intrebare: Crezi ca cel mai bine platiti actori sunt chiar cei mai buni sau, nu cumva, exista altii mult mai buni decat ei care nu au avut curajul sa spuna si sa arate lumii cat de buni sunt? Sa ne intoarcem la oile noastre! Ca sa promovezi o companie IT, pornesti (la fel ca in cazul oricarei alte companii) de la elaborarea unei strategii de comunicare.

Ce cuprinde strategia de comunicare?

Strategia de comunicare vine in prelungirea strategiei de business, pe care, de altfel, o si sustine. Dupa ce strategia este gata, ai nevoie de un plan de actiune, care cuprinde pasii implementarii. Aici, ai nevoie sa incluzi neaparat: crearea si mentinerea unei bune relatii cu presa si bloggerii din tehnologie, organizarea si participarea la evenimente de profil, comunicarea catre parteneri a noutatilor si crearea de campanii de comunicare si promovare publica. Strategia de comunicare nu exclude elaborarea unei strategii de personal branding pentru CEO/fondator. Chiar recomandam acest lucru, pentru ca promovarea sa se faca mai usor si mai bine, iar vanzarile companiei sa creasca. Daca, insa, tu ai, de fapt, o companie la inceput de drum, atunci iti recomandam sa demarezi un proces de branding, creare de identitate vizuala, cu logo, slogan, site, materiale de prezentare etc.. Sunt antreprenori care au pornit la drum fara sa aiba toate astea, iar pe parcurs si-au dat seama cat de importante sunt. La fel, daca la inceput nu ai avut suficienti bani si ai facut totul in graba si nu te mai reprezinta, este clar timpul pentru un rebranding sau macar pentru un facelift de brand. Imaginea ta valoreaza cat o mie de cuvinte.

Nota: Agenția de comunicare strategică și content marketing TAGline s-a ocupat in ultimii trei ani de comunicarea si promovarea Internet & Mobile World. Acest articol a aparut in Catalogul IMWorld 2015.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × five =

Top